De rest van Brazilië...

... en het begin van Argentinië!

Buenos dias!

We zijn inmiddels in Argentinië aangekomen, dus we kunnen eindelijk onze Spaanse lessen in de praktijk brengen! We zitten nu in Buenos Aires waar we een volle week blijven, dus we hebben rustig de tijd om weer een nieuw bericht te typen. Erg leuk trouwens dat er zoveel mensen hebben gereageerd op ons vorige bericht!
Hoe is het verder daar? We hebben begrepen dat de elfstedentocht er voorlopig niet in zit, wel jammer hoor. We hadden het zeker op www.nos.nl gevolgd, al was het wel lastig geworden om hier ergens een blik snert op de kop te tikken. :)

We waren met ons vorige bericht gebleven in Paraty. Daar hebben we de laatste dagen wat minder weer gehad, maar gezien onze verbrande Hollandse huid was dat misschien maar beter ook. We hebben eerst een dagtrip gemaakt naar de bergen rond Paraty, waar een waterval een 'natuurlijke glijbaan' heeft afgesleten op de rotsen. Lokale jongens gaan daar met een aanloop staand en al pirouette draaiend van de steen af, supergaaf om te zien! Zoals jullie op de foto´s kunnen zien zijn we er zelf ook af geweest, maar dan iets minder heldhaftig; keurig zittend op de billen. Een andere toerist ging voor de veiligheid / grap zelfs in zijn motorpak naar beneden... :) (zie eerste foto´s)
Een dag later ook nog naar een ander plaatsje geweest, Trindade, met de echte bounty-stranden. Helaas veel regen en wind, maar daardoor waren er wel hoge golven die met veel geweld tegen de kust aan sloegen. Voor de Curacao kenners: zoals de Boca's met windkracht 6!

Na Paraty was het de beurt aan Rio de Janeiro. We waren uit alle hoeken gewaarschuwd voor diefstal, overvallen, etc., maar het grootste gevaar in Rio bleek uit een heel andere hoek te komen, namelijk de douche in ons hostel (zie foto!) haha. Gelukkig was dit niet de enige douche en zijn we de dagen veilig doorgekomen ;)
In Rio hadden we maar anderhalve dag, dus die hebben we besteed aan de toeristische dingen: de uitzichten van de Suikerbrood-berg en vanaf de heuvel met het Jezus-beeld. Erg mooi om te zien hoe de stad is gebouwd in de verschillende baaien en tussen al de bergen. Al heeft Rio qua gebouwen langs de boulevard ook wel wat weg van een Spaanse badplaats uit de jaren '70... Natuurlijk ook nog een duik genomen bij Ipanema beach, lekker gegeten en caipirinha's gedronken.

Toen was het tijd voor vast en zeker één van onze hoogtepunten van de reis: de Iguazu watervallen op de grens van Brazilië en Argentinië. De Braziliaanse kant geeft uitzicht op het grotere geheel, terwijl je aan de Argentijnse kant heel dichtbij de watervallen kan komen. Beide dagen hadden we heel mooi weer en de watervallen zijn echt geweldig om te zien. Elke hoek van de wandelpaden gaf weer een fantastisch nieuw blik op de watervallen, reden voor veel mooie foto's!

En nu is het tijd voor Argentinië, we zijn sinds zondag in Buenos Aires. De eerste indruk is erg positief, dankzij een goede tip (bedankt Lidwien!) gingen we naar een 'openlucht-milonga'. Daar komen Argentijnen bij elkaar in een park om te dansen op tango en milonga muziek uit de jaren 20-50. Super leuk om te zien dat zowel jonge mensen ('misschien vind ik vandaag wel de ware'), als oude mensen (kan opa behalve met oma ook eens met een jong meisje dansen), helemaal in zo'n dans opgaan. Wij hebben uiteraard niet gedanst (met een lekkere pizza en biertje in het park zitten toekijken en in het Spaans gekletst met andere niet-dansers), maar Richard de Rijke zou zich hier helemaal thuis voelen! :)

Zo... dat was het voor nu. Meer nieuws over Buenos Aires en Argentinië in ons volgende bericht, waarschijnlijk ergens uit Patagonië.

Hasta luego!

P1020444.jpgP1020437.jpgP1020490.jpgP1020514.jpgP1020524.jpgP1020528.jpgP1020643.jpgP1020669.jpgP1020645.jpgP1020748.jpgP1020810.jpgP1020681.jpgP1020750.jpg

Geplaatst door Lucas 16:42

Reacties

Ohh ohh ohh wat een gave plaatjes zeg en wat moeten jullie genieten. Heel veel plezier daar en vergeet niet om alles lekker op jullie gemak te doen, over twee maanden mogen jullie weer stressen in jullie landje.

Have fun and take care!

door Saskia

Wow wat en schitterende foto's!!
Had het vorige berichtje even gemist geloof ik, maar goed dat jullie goed zijn aangekomen! En wat een spectaculaire watervallen zeg, geweldig!!!
Geniet er lekker van en ga nu beter in de gaten houden of er nieuwe berichtjes zijn :)

Liefs Marloes, Richard en Elin

door Marloes&co

Potverdorie zeg nu word ik echt jaloers......en Dyani zeker weten ook met zo'n glijbaan !
Geniet ze !
groetjes van Sonja
secretaresse van Luc zeg maar

door Sonja

hoi Karinke en Lucas, We verdenken jullie ervan gewoon watervalanzichtkaarten te hebben gebruikt,want die foto's zijn te mooi voor echt!! Erg leuk dat we steeds iets van jullie mogen horen. Veel plezier, we genieten mee op gepaste afstand. Overgens heeft het warmwater geregend en is het voorlopig uit met de pret. doeiii. liefs thea

door theabak

Dit ziet er echt helemaal super uit!!!
Geniet van alle mooie en gave dingen die jullie zien en meemaken. We zijn heel benieuwd naar jullie volgende nieuwsflits.
Groeten Patrick en Debby

door Patrick en Debby

Luc, had ik je al verteld dat die foto van die douchekop de rondes heeft gedaan van verschillende 'social media' sites? Echt lachen; die foto kreeg eergisteren een hoop bezoekers. Net even gecheckt: 4012 keer bekeken. Daarmee derde van al onze pagina's die dag. Kan je weer trots op zijn!! Wel 95% van die bezoekers meteen weer weg, maar goed :)

Okee, ik ga weer even verder werken. Er is een vriend van me op reis en die blijft me maar vragen stellen over zijn blog. Echt niet te geloven, joh! Haha, geniet ervan!

door Sam I Am

Ha aso's, de foto's van Brazilie zien er ook wel heel vet uit maar nu in Argentina begint de reis natuurlijk pas echt hè! :-) Leuk om te horen dat jullie bij de milonga geweest zijn! Geniet lekker in dit fantastische land maar dat zal zeker lukken! Groetjes!

door Lidwien

Supergave foto's ! En erg leuk om jullie op deze wijze te volgen. Ga zo door Buddy!

door Henderikus

He Lucas en Karinke,
Wat ben ik jaloers zeg! Prachtige foto's.
Nog heel erg veel plezier.
Groetjes,
Selma (collega Lucas)

door Selma

Lucas en Karinke
Wat een schitterende reis, mooie foto's en een interessant reisverslag. Zo'n reis is een perfecte belevenis. Geniet ervan.

door Rob de Jong

Deze blog bericht is nu gesloten voor reacties van niet-leden van Travellerspoint. Je kan nog wel een reactie achter laten als je lid bent van Travellerspoint.